onsdag 25 februari 2009

Bra, bättre, syster yster

Syster yster skriver allt vad hon kan. Lägger till prefix som hon aldrig har gjort annat. Bra där!

Vi, jag och syster yster, mötte upp varandra på stan igår. Vi gav oss iväg med gott mod till swahilikursen. Hon är duktigare än jag, och det stör mig något oerhört!!! Kanske inte så konstigt eftersom hon har bott i Tanzania sex månader. Hon hade inte så mycket annat för sig än att plugga grammatik på kvällarna.
Trots det stör det mig järnet att hon kan betydligt mer.
Fnys.

vad sägs om en fotobok med Marilyn Monroe?

Efteråt kuskade vi iväg till Akademibokhandeln. Jag ledde stegen (alldeles rätt på första försöket...) till den där stora en liten bit från NK. Men jag blev besviken. Det var inga spännande titlar på rean, stort sett bara oldies. Och här hade man sett till att glugga i bokhyllan för att få plats med ett flertal dyrgripar. Vad har jag tränat biceps till hela året när de inte kan användas till att bära hem böcker?!
Galet. Jag får helt enkelt leta vidare, på Åhléns kanske?

Exakt så här många böcker hittade jag på årets bokrea.* Hamna, som man säger på Swahili.
*inga alls.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

synd att bokrean var så dålig =( men tur för mig som inte har några cash alls till shopping! puh!
men hittar du nåt bra får du ju tipsa =)

Ruth sa...

Emliscious: Jag ska gå en sväng imorgon har jag tänkt mig. Klart att jag tipsar om godingarna jag trillar över!