torsdag 29 januari 2009

Om man tänker efter

Jag surfar fritt med mobilen och drar alltid fram den när tillfälle ges. Även om det ibland går lite väl långsamt är det toppen att alltid ha tillgång till facebook, bloggar och nyheter. Men en sak gör mig lite konfunderad. Varje gång jag stänger ner nätet dyker ett varningsmeddelanden upp. ”Cache kan innehålla kondenfiell information. Tömma cache?” Jag svarar alltid ja, vem vill att det ska sväva runt i cyberrymden eller för den delen i mobilnätet? Å vad sjutton är cache för något?

Förresten, har ni insett vad skönt det är att halvligga i soffan med fötterna på fotpallen, datorn på magen och en sitcom i dvd´n… I den bästa av världar skulle jag haft New York Super Fudge Chunk från Ben & Jerry inom armlängds avstånd.

Livet är inte så illa. Trots allt. Om man tänker efter är det helt ok. Faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allt du behöver veta och lite till om "cache" http://sv.wikipedia.org/wiki/Cache

Kort, lösen ord och annan känslig info är oftast lättare att komma åt via cache minnet i datorer, mobiler än från stället som har orginal infot, så du gör rätt i att radera det.

Ruth sa...

Johan, du är ju full av vishet!!! Nästa gång jag funderar över nåt kommer jag till dig direkt, är det ok?