torsdag 29 januari 2009

Ledighetens lov

Trodde du att det är en helt vanlig fredag imorgon? Då får du tänka om. Det är DEN HÄR fredagen som jag är ledig! På min tidning jobbar vi ungefär en söndag i månaden. Det innebär att man är ledig nästkommande fredag. Sweet, inte sant?

Tänker inleda den på gymmet med världens bästa Jane, härlig frukost på något café i sällskap med min tidning och DN. En tur på stan och spana in sista rean. (Nathalie Schuterman har 70 procent nu…) Och sen, sen strålar jag samman med allra käraste syster.
Lite plock hemma för att därefter glida in på Sveriges mesta bröllopsmässa. På anrika Grand Hotel. (vad sjutton har man på sig?) Ibland gillar jag att jobba kväll. Och med jämna mellanrum har jag världens bästa jobb.

Just det ja. Var på föreläsning om magmuskler häromkvällen. Idag ringde PTn frågade om jag ville testa på att träna. Få en genomgång av hur gymmet fungerar samt ett träningsprogram. Nästan helt gratis. Hur säger man att man inte är i behov det? Hon var så otroligt trevlig (trots värmländskan som jag i normala fall inte klarar av) (no offence till er underbaringar som härstammar därifrån, det är inget personligt mot er- bara mot en person från trakterna.) och tyckte att jag skulle boka en vägledning med det samma. Jo, slingrade jag mig. Jag ska väl köra ett ryggpass ikväll (Lade tonvikten på RYGG så hon skulle förstå att jag redan visste hur man splittar.) och om jag vill veta mer säger jag till i repan.

Jag är ledsen.
Jag är inte otrogen.

Men visst låter ”köp tre gånger- få en på köpet” som en bra deal.
Får nog prata med Jo. Om jag inte shoppar loss något vansinnigt imorgon vill säga.

2 kommentarer:

carro sa...

Jag läste ditt tidigare inlägg om corepuls. Mmm, jag körde det mycket förr. Har lite blandade känslor för det. "Visst jättebra träning, för bålmuskulaturen osv...". Men jag tycket det är så sällan man får upp pulsen ordentligt, och då ska man helt plötsligt stanna upp och andas och rullar axlarna och sånt. Jag vill lixom hålla kvar den där en stund. Så mycket konditionsträning tycker jag därför inte att jag får på de passen. Men träningsvärken i ben och rumpa får du nog räkna med. Den är rätt skoningslös, he he...;)

Ruth sa...

Carro: Håller med dig allt jag kan! Trots att man tar allt vad man är värd hamnar inte pulsen där jag vill ha den. Jag gillar när man gör en benböj, hoppar, snurrar och landar i benböj igen. Den är go´!! Jag ser fram emot värken!!