tisdag 4 mars 2014

Blå Blixten misshandlad på öppen gata

Näää! Nån har klått upp Blå Blixten, min fina blåa cykel som jag har i Stockholm. När jag kom imorse och skulle låsa upp hojen såg jag att handbromswiren hängde i en lång loop under stången. Jag tog ett steg bakåt och betraktade Blixten som Dr McDreamy gör när han gnider hakan och konstaterar att det är ett svårt fall. Den andra bromswiren var också bortryckt, cykelkorgen påtagligt sned och reflexerna på framdäcket hängde i små trasiga bitar. Den ena handbromsen lyckades jag koppla på igen utan större besvär. Värre var det med korgen som verkar ha fått sig en rejält frustrerad spark och detsamma gäller framdäcket, som visade sig vara skevt när jag cyklade i väg.

Jag tror att personen i fråga som gjorde det här blev sur att det inte gick att rycka bort Blå Blixten från räcket. Jag har surrat fast den ordentligt med kablar och blocklås med resultatet att den rubbas ungefär fem centimeter om man tar i. Och det gjorde visst den här sabotören. Morr! Kan man inte låta andras saker vara, va va va? 
(Bifogar bild på den stackars hojen så fort det går)

Inga kommentarer: