måndag 10 februari 2014

Ljuva, härliga helg

Helg, helg, helg... Det kvittrar som vårens första fåglar i mina öron. Två hela dagar att spendera på ledig tid och dekadens.
Den här helgen var den första på evigheters evigheter, säg runt mitten av november, som vi inte haft nåra planer alls. Såååå skönt!
Lördagen försvann i ett töcken av sovmorgon extra de lux, frukostfipplande och runttraskande i lägenheten. Det är liksom så stort att ha en hel trea att spankulera runt i. Jag älskar det! :)

En lång stund halvlåg jag i sängen och skrev anteckningar, pilar och streck för ett bokmanus jag korrläser. Det är både roligt, spännande och framför allt ett grymt förtroende att förvalta. Jag menar, här lämpar nån över sin roman i mina händer för att peta in mina åsikter och tyckanden. Skoj så det förslår.

Framåt kvällen blev vi båda, jag och Lisan alltså, på filmhumör. Eftersom vi inte riktigt delar smak när det kommer till rörliga bilder har vi ett avtal; vi får välja varannan gång. Fast. Det är ju klart att när jag väljer film; då somnar jag, sover som en spädgris och missar hela slutet. Bara för att upptäcka dagen efter att Lisa hade fnulat min femårspresent under hakan och tagit en bild. Får man göra så?

Jag fick Tusse på 5-årsdagen. En självklar del i hemmet, men kanske inte i famnen när jag sover...



1 kommentar:

Jane sa...

Haha! Sött! Av både dig och Lisan! ;)