onsdag 8 januari 2014

Mot nya äventyr!

Arla morgonstund. Det känns som så i alla fall. Efter att ha varit fri och ledig i närmare tre veckor är det märkligt att släpa mig upp i ottan, gnugga sömnsanden ur ögonen och susa ner på Scotty till stationen. Jag sitter nämnligen på tåget till Stockholm och the new job på Gymgrossisten. (Eller GG som man säger internt.)

Igår var min första dag, med allt vad det innebär med nya ansikten, namn och rutiner. Jag antar att jag kommer att falla in i allt ganska snart. Men just nu är det lite smått förvirrande. Fast på ett bra sätt. Folk är trevliga och euntiastiska och gillar att vara där. Jag röstar dock för att alla hädanefter ska bära namnlappar. Jag menar, hur ska jag annars kunna lära mig namnen? Show me ett ansikte och jag kommer ihåg det för livet. Men säg ett namn och det är mer eller mindre borta när jag här nästa. Sweet baby jesus... Ibland är det ett under att jag kommer ihåg mitt eget. (Fast jag har slutat att lystra till Ewa.)(Min väldans lika tvillingsyster)(men heter nån så kommer jag ihåg det alla dagar i veckan)

Håhåjaja.
Jag har en skön känsla av att det här kommer bli en finfin arbetsplats för fröken Petsson. :)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Spännande! Lycka TILL! Kanske ses vi på nåt tåg nångång ibland... :)

Ruth sa...

tack, joho! Känns kanoners det här. :)
Oh, vi måste styra upp en tågdejt!!