onsdag 6 november 2013

Världens bästa capoeiragrupp

Hej kompisar! Gu vad tiden rinner iväg när man har roligt! I kväll hade jag och Lisa as usual vår grupp i capoeira. De börjar bli himla duktiga nu och jag är SÅ stolt över dem. Alltså. Tänk att runt 10 själar trillar in till Kvarngärdeskolan varje onsdag för att träna för oss. Jag menar, är inte det helt otroligt? Pigga, glada och villiga att ursätta sig för saker som man aldrig har gjort förr. Det är sånt som gör en Ruth glad :)
Jag blir speciellt glad över när våra adepter faktiskt utför alla armhävningar, situps och burpees som jag befaller dem att göra. Det här med styrketräning är ju liksom min grej! I like very much när de så här halvvägs in i terminen gör en massa fler repetitioner än de klarade av från början. Framsteg kommer helt enkelt av lika delar envishet som träning. Fint som snus!

Inga kommentarer: