fredag 22 november 2013

Lattjar med olympiastänger

I dag har jag härjat runt i Stockholm. Ja, eller härjat är väl att ta i. Men jag har varit på anställningsintervju part III. Det kändes som om det gick bra. Alltså, det vet man ju inte for sure. Men känslan när jag gick därifrån var väldigt positiv. Nu håller jag alla tummar jag har...

Japp.
Under besöken i huvudstaden försöker jag att hälsa på syster yster. Hon jobbar på blodcentralen vid Hötorget men går på the mammaledighet imorgon. Det kommer nämligen ett pyre om några veckor- en till mosters älskling! Jag pussade på magen och lämpade över en present till Easter; en mjukishäst i form av Pippis Lilla Gubben. Jag tror nog att den lilla vildingen kommer att gilla den :)

Det är jag till vänster...

Eftersom blodcentralen så lägligt ligger granne med Sats, avlade jag såklart en visit. Mein Godt, vad det har hänt saker där! Nu för tiden är allt skinande blankt med nya maskiner, en helt sektion för crossfit och ett stort område med powerracks. Det märks verkligen att gymkedjan hårdsatsar på sina gym. 
Me like a lot!
Eftersom jag hade mina coola brallor på mig blev det benträning. Mycket logiskt eftersom det i min värld är bland det häftigaste (och roligaste) som finns att lattja med olympiastänger och vikter. 


Coola brallorna från X2U på mig. Då måste man oxå vara cool vid olympiastängerna.


Efter uppvärmning i roddmaskinen blev det frontböj, marklyft, raka marklyft, benpress och benspark. När jag kör ben har jag ofta barfotadojjor. Jag upplever en bättre kontakt med golvet och blir på så sätt mer grundad i mina rörelser. Då vågar jag utmana mig mer, ge mig på större vikter och det ger ju på sikt bättre resultat.

Dagens pass visade sig vara just ett sådant där jag lassade på lite mer. I mitt fall betyder det ungefär fem, tio kilo för varje övning. Alla utfördes i fem repetitioner gånger fem set. Det blev tungt, fula miner och en massa frustningar. I de sista repsen  fick jag såpass bra tryck i mucklerna att jag nästan fick kramp. Fint värre! Jag var skakig i benen ett par timmar efteråt. Tror nog på en fin träningsrelaterad stelhet imorgon. 

Nu, om bara en kvart, gäller middag med vänner nere på stan. Det var ett tag sedan vi sågs och jag ser fram mot en helafton med god mat och roliga samtal. Hoppas ni får en fantastisk kväll, mina vänner! :)

 Vem älskar inte Eleikos våffelmönstrade stänger?!

Inga kommentarer: