fredag 20 januari 2012

Lyxfika så här i förskott


Det är som sagt sista fredagen då jag är 20-någonting... Det tänkte nyhetschefen minsann fira tre dagar i förskott. (eller så gillar han bara tårta...) Vi - hårt arbetande medarbetare- ringdes upp med lyxfikapinglan. Och där väntade på min ära verkligen lyxfika. Där stod en finfin tårta och det levererades sång och något som förmodligen kan liknas vid tal. Marsipanrosen visade sig vara min och den tryckte jag glatt i sidan på tårtbiten. 
Mycket fint.
Och gott.
Jovars. Lite skoj är det att fylla år. Även om det inte är förrän på måndag.

Nu beger jag mig mot stan. Inte för att åka hem som jag först planerade. Nope. Fenomenala Flis spionerade (aka läste bloggen) och föreslog en fika innan timmen blir allt för sent. (Jag _ska_ lägga mig i hyfsad tid. Så det så) Trevlig helg på er, my darlins! 

3 kommentarer:

Johanna sa...

Mums! Hoppas att du hade en trevlig kväll... kommer i säng i tid :)

Ruth sa...

joho: det blev en grymmans bra kväll! jag kom i säng iaf i relativt bra tid. :)

Blanceflor sa...

Tårta är gott!