torsdag 5 januari 2012

Det där med yoga

Shalan, eller yoga salen where the magic happens.
Jag har under tre kvällar fått ett hum om vad asthanga-yoga handlar om. Fick nämligen en introduktionskurs i julklapp och det var liksom bara att traska dit. Jag känner flera som fullkomligt älskar den här yogaformen och som går dit flera gånger i veckan.

Jag trodde inte riktigt att jag skulle tycka om det. Jag menar, jag är ju mer av det typen som gillar fullt ös medvetslös. Det där med att ha lika långa andetag ut som in och att sträcka ut kroppen i anatomisk omöjlighet (I alla fall om man är lika oböjlig som mig). Men till min förvåning var det riktigt roligt. Yogafröken korrigerade, rättade och förklarade. Vi som var med på kursen härmade efter och åstadkom väl något som kan liknas vid yoga.

Först måste man hitta en matta.
Nu går mina tankar mot att kanske ändå börja på nybörjarkursen som drar igång om någon vecka. Det vore skoj att ge sig på något helt nytt igen. Och det vore trevligt att bli lite vigare, inte minst med tanke på capoeiran.
Så. Jag tar en sväng till i tankarna och få se vart jag hamnar någonstans.

Ljuslyktor finns överallt. Mysigt!

3 kommentarer:

Suzan sa...

Känner igen mig i dina tankar, har inte yogat tillräckligt för att ha en åsikt men vill att det ska hända saker påpassen trots att jag vet att yoga ÄR bra så känns det lite som slöseri med tid :(

baba jako sa...

Tror inte det är något för dig.

Snus sa...

yogayogayoga