onsdag 14 december 2011

Nu vänder det

I dag såg jag för första gången en annan tjej i jobbgymmet. Jag har funderat över varför det bara är grabbar som är där. (Ja, fram tills i dag alltså) Kan det bero på att det bara finns fria vikter och inga konditionsmaskiner värda namnet? Eller att det inte arrangeras några pass? Eller är det bara så enkelt att de är där när inte jag är där...
Sträcka ut och andas djupt. Bra avslutning på bra pass!
I alla fall.
Dagens träning blev styrka för hela slanten: Benböj, marklyft, latsdrag, enhandsrodd and so on. Jag fick ett himla bra tryck i dag och musklerna svarade omedelbart. För första gången på länge kände jag mig stark! Det var helt fantastiskt att kunna lägga på mer vikt, göra fler reps och gå omkring med ett enda stort leende.  Äntligen är det på rätt väg igen! Bring it on! 

Inga kommentarer: