tisdag 18 oktober 2011

Tröttmössa

Det är snart dags veckans första capoeiraträning. Om sanningen ska fram har jag ont i hela kroppen och är eländigt trött. För lite sömn gör väl sitt, antar jag. Träningsvärken kommer så klart från kettlebellsen igår. Rätt förtjänat och allt sånt. Men just nu känns det illa tradigt att ens försöka vara vig och akrobatisk när jag mest känner mig som en infryst mammut.

Men jag tänker så här, om det gör alldeles för ont kan jag faktiskt sitta bredvid och observera vad de andra gör. Fast förhoppningsvis mjukas hela jag upp och värken mattas av, knoppen blir piggare och hela världen blir alldeles underbar där skrattande barn dansar runt på sommarängar och luften doftar som en jordgubbspaj i maj. (Ehum, nu ska vi kanske inte överdriva) (Men ni förstår vad jag menar)

2 kommentarer:

jos sa...

Hihi, jag hejar på förhoppningen om barn på sommarängar!

Ruth sa...

jos: Haha. Visst blev världen bättre, fast till min stora besvikelse var det inte sommar när jag kom ut. Och inga barn som dansade heller. Kanske nästa gång!