onsdag 12 oktober 2011

Årets första krispiga dag

 Får eventuellt byta ut conversen mot varmare skodon framöver.

Jag har väl mer eller mindre accepterat att det bara kommer att bli mörkare och kallare. Det är väl det som är tjusningen med årstider. Antar jag i alla fall. Vad jag i alla fall vet, är att det är dags att köpa ny jacka. På mindre än två veckor har jag dragit sönder dragkedjan på inte färre än två två jackor. Inte bra, inte någonstans. Men framförallt är det kallt. Prio ett under helgen blir således att hitta en fin, bra och på alla sätt um casaco incrivel (om man föredrar att säga "en fantastisk jacka" på portugisiska)

På tal om kallt (När vi ändå dristar om ämnet) I Uppsala väntade årets första minusgrader och årets första krispiga gräs. Men till och med jag måste erkänna att det faktiskt- trots allt- är väldigt vackert med höst. Löven brinner upp i de sista solstrålarna samtidigt som fåglarna flyger söderöver och tar med sig sommaren för att lämna oss kvar med hösten.
Något att vila ögonen på när de inte stirrar in i datorn.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Ha en underbar onsdag! kram

Ruth sa...

åh, tack!!! You to, babe :)