onsdag 20 april 2011

Skosulor bara för mig

BBC fick alla deltagare en gratis fotanalys med tillhörande sulor från Footbalance. De bokstavligt talat gjuter innesulorna efter hur fötterna ser ut. Syftet är att stabilisera upp foten i normalläge. Hur man går påverkar hela kroppen och med rätt skor och med rätt sulor kan man undvika problem med såväl knän som höfter och rygg.

Finfina specialutformade för just mig!

Det bästa med sulorna är att de går att flytta mellan diverse skor. Jag tryckte in dem i mina totalt ostabila och urusla converse och gick en sväng. Nu ska det läggas till att det var en väldigt kort tur, men det kändes fantastiskt skönt. Tassade runt och försökte verkligen att känna efter. Och det var bra! Ser fram emot att springa i dem och kanske, kanske kan mitt dumknä bli bra med ett par rejäla sulor i dojjorna?

Inga kommentarer: