söndag 20 mars 2011

Från koma till spratt i benen

Jag minns faktiskt inte hur eller när jag somnade i går kväll. Men när jag vaknade imorse låg jag uppenbarligen i sängen, avsminkad och med pyjamasen på. Skönt att autopiloten går på när kroppen försatt sig i koma ;)

Lite frukost med SvD som sällskap och jag somnade till i soffan. Igen. Jag vet. Helt hopplöst. Får antingen sova lite längre eller sluta använda soffan (som förvisso är Kungsholmens skönaste. Men i alla fall) som extrasäng.

Jaja.
Vaknade av ett mess om en fika vid Rådhuset. Vi hittade ett ställe med bara ekologiska produkter, me like! Ett par timmar senare med babbel (från min sida) och smarta saker (från Andys sida) var det dags att säga hej då. Jag bestämde mig raskt för att ta en runda i solen. Alltså; SOLEN. Nu är det hopp om livet igen.

Efter ett och ett halvt varv runt min vårgnistrande holme var jag så fylld av energi att jag satte igång med storstädning. Ni vet, rubbet med dammsugning, dammning och undanplockande av vinterkläder. Så skönt att få plocka fram plaggen som minner om att det inte är Narniavinter för alltid.
Och det spratt galet mycket i benen. Kollade snabbt in på Sats sida för att se om det gick något skojigt pass. Och visst gjorde det det; Spinning puls på Zenit. Bokade mig snabbt som 17, packade väskan och traskade iväg. Det tog runt 40 minuter och tror minsann att jag knep de sista värmande strålarna på vägen.

Men väl på cykeln kände jag av gårdagen. Jag hade svårt att höja pulsen till de riktigt höga nivåerna. Syran brände från början. Fast det fick göra ont- dessutom är smärta bara en känsla, ungefär som lycka. :)

På slutet tyckte instruktören att det vore bra om alla fick till 50 situps ett par gånger i veckan för att stärka bålen och på så sätt få mer ut av spinningen. Jag gick till stretchhörnan efteråt för att få lite smidighet i kroppen. Och där låg 12 stycken ur klassen på golvet och gjorde magövningar för glatta livet. Nästan så att jag drog på smilbanden. Och gjorde några situps själv. Jag menar, det skadar ju inte att slipa på magrutorna.

Inga kommentarer: