måndag 14 februari 2011

Ut i snön

Solen skiner! Det är en sådan fantastiskt fin vinterdag och jag vill bara ut i snön. Tänk att få åka långfärdsskridskor, pimpla eller varför inte bylta på mig ordentligt med kläder för en långpromenad. Men även en kort är bra. Tur som en tok att jag tog en kvarting på lunchen. Skönt att fylla på D-vitaminförrådet, andas kall luft och rensa hjärnan på överflödig information.

Och i kväll kommer mamma från Småland och ska vara hos mig och syster yster en hel vecka. Jag minns faktiskt inte när hon var här senast - med andra ord är det dags att hon här igen. Men först gäller det att krama ur det sista ur måndagens arbetsdag. Hepp, hepp, hepp.

2 kommentarer:

Malin sa...

Långa vinterpromenader är underskattade! Jag går minst en lång (1½-2 timmar) med Katla varje dag. Följ med nån dag :)

Ruth sa...

malin: åhhh, det låter väldigt lockande!! Nu till helgen är ju modern här. Men vad sägs om nästkommande- om du inte jobbar vill säga. Men kolla så hörs vi!
kram