måndag 14 februari 2011

Tunnelbanan fick fnatt i kväll. Rösten som presenterar nästa stopp hoppade mellan olika stationer och linjer hej vilt. Ena stunden var vi i Bagarmossen för att därefter hamna i Ropsten och på Odenplan. Ett oväntat äventyr, bara så där!

Annars har det varit en lugn och skön kväll. Åke hem till casa de syster yster direkt efter jobbet. Där fanns redan mamma och vi ägnade ett par timmar åt att uppdatera varandra om det senaste som har hänt. Jag bubblade om helgens bröllop och födelsedagsfest. Mamma berättade mer om semestern till Egypten för några veckor sedan. Och systers bebis buffade för att visa att h*n lyssnade. Ja, vissa experter påstår säkert att den rörde sig för att det är det sånna gör. Men jag vet att den reagerade på det vi sa. Så det så.

Det börjar bli dags sova nu och inte se Criminal minds. Jag kollar ofta på serier av motsvarande kaliber innan jag lägger mig. Men det leder ganska ofta till att jag drömmer om det jag har sett. Tur att jag bor på fjärde våningen med säkerhetsdörr... Vad gör man inte för att känna sig säker ;)

Inga kommentarer: