torsdag 3 februari 2011

Lyxigt värre


Jag läste någonstans, minns inte var, att de som bor själva sällan lyxar till vardagen. Åtminstone inte när det gäller maten. Man gör det gamla vanliga (i mitt fall fil och musli) och är helt nöjd med det. Men när jag pratade med min bror igår tyckte han att jag skulle göra något som jag tycker om, bara för att jag är värd det. I någon annans värld är det förmodligen grillad svärdsfisk med pilgrimsmusslor. Eller rent av någon fancy gratäng med möra kantareller och smörslungade primörer.

Men i casa de Ruth är det tacos. Riktigt välkryddad köttfärssås, egenhändigt mosad guacamole, mina favoritgrönsaker och en klatt syrlig crème fraiche. Plus salta nachos som dippas än hit och än dit. I stället för ett vanlig glas plockade jag ner ett vinglas och fyllde med Vitamin water.
Och det blev ju riktig bra. Dessutom räckte det till en fin-fin matlåda tills idag.

Inga kommentarer: