onsdag 26 januari 2011

Ruth testar

Jag har fått testa hudvårdsprodukten Cliniderm för Buzzadors räkning.* Det är en vårdande serie som är utvecklat för kvinnor i det nordiska klimatet. De riktar sig även till dem som är stressade och oroar sig för att livstilen ska ge tidigare ålderstecken.

För två veckor sedan påbörjades Operation hud med rengöring, serum och fukt. Jag har en typiskt blandhud med torra partier på haka och kinder samt fetare i panna och näsa. Jag behöver en produkt som jämnar områdena, motverkar prickar och som ger ett lent resultat.

Ok.
Rengöringen ska enligt uppgift effektivt avlägsna smuts och mejk samtidigt som den lämnar en fuktbarriär. Fuktkrämen ska ge ett aktivt skydd mot skadliga fria radikaler, stärka hudens fuktbarriär och göra den len. Serumet ska vara dubbelverkande med en omedelbart slätare och jämnare hy. Över tiden ska den även öka elasticiteten och spänsten.


+
Cliniderm rengöring är dryg och flaskan kommer att räcka i åtminstone 4 månader.

Rengöringen tar bort smink och även ögonmejk riktigt bra.

Fuktkrämen ger ett lent och återfuktat resultat i stort sett hela ansiktet.

Produkterna har pumpar, vilket gör doseringen lätt och är hygienisk.

-
Produkterna är parfymerade och det hänger kvar i ett par timmar. Jag tycker inte att doften är 100 och ser helst att allt är oparfymerat.

Prickar och utslag har inte försvunnit i den utsträckning jag förväntat mig.

Är fortfarande toktorr på hakan.


Summa kardemumma:
Cliniderm är en bra, prisvärd produkt som håller vad de lovar. Jag har ännu inte märkt någon effekt på serumet, vilket heller inte är konstigt då det är långtidsverkande. Det finns ytterligare komplement i serien som bland annat ansiktsvatten och intensiv fuktkräm. Jag har inte provat dem och kan därför inte uttala mig.


* Buzzador är en marknadsföringskanal där testpersonerna delar med sig av sin ärliga uppfattning om produkter eller tjänster.

Inga kommentarer: