onsdag 5 januari 2011

Ensam på gymmet

Jag tackar med jämna mellanrum min lyckliga stjärna att Sats Hötorget öppnar vid 05.00. Och i dag kom jag faktiskt iväg till att gymmet öppnade. (Ja, om jag inte missat den förgjorde tunnelbanan med tre sekunder och fick vänta evighetslånga nio minuter innan nästa kom)

Och det bästa med att träna i ottan, är att man slipper alla nyårslöften. Jag var i stort sett själv och kunde husera hur jag ville, that we like!

Förebilden där jag ville se om det blir någon omedelbar skillnad efter en timmas pumpande... Blev aldrig någon efterbild när mobilen la av. Mucho dumt!

Först på listan var tricepspress. Just då kunde jag för mitt liv inte komma på hur den ska utföras. Tog i stället tag i ett handtag längst upp i en cablecross, höll med handflatan upp och drog till utsträckt läge. Rörde mig raskt vidare mot dipsräcket, men då jag inte är någon jättehejare på just dips; blev det tricepshävningar i stället. Mycket roligare och mycket enklare ;)

Det nya schemat för armar med bland annat french press och koncentrationscurl.

Och tiden raskade på.
Plötsligt började det bli dags för mig och traska in i duschen. Bakom låg drygt en timma där några övningar hade fyra set i stället för mina normala tre. Repsen blir naturligtvis färre, men betydligt tyngre. Så ska muskler skapas, sa en vis gymsnubbe.

Inga kommentarer: