lördag 8 januari 2011

Hemmaträning med privat instruktör

En sån härlig dag det har varit! För det första sov jag både länge och bra- och det är inte alla förunnat. En god frukost, lite plock hemmavid (hur i hela friden kan det bli så mycket saker på en lägenhet på 40 kvm där bara jag finns. Där, kära vänner, där har vi ett mysterium) samt lite pyssel med pusslet jag fick i julklapp.

500 bitar och ett mönster i virrvarr.

Men mer sociala saker stor på dagens lista. Som att se hur Mela och Jeppe har det. Ja, till lite hjälp skulle jag vara med. Mela är nybliven instruktör i Body balance och kör sin första klass nästa vecka.
Hon ville köra igenom programmet en sista gång, precis som det ska vara.
Mitt i vardagsrummet, blev det en timmas hemmaträning med privat instruktör. Det gick hur bra som helst för Mela. Det var dessutom hur bra som helst för mig, inte minst för mina stela axlar.
Men än var det inte slut på det roliga. Det vankades räkmacka muy grande och bio med "Harry Potter och dödsrelikerna". Väldigt bra med spännande story och utmärkt manus. Dock är det så långt i från en barnfilm man kan komma och rekommenderar inte någon under i alla fall 13 år att se den.
En film som inte heller är till för barn är "Låt den rätte komma in" som just nu sänds på SVT 1. Jag minns när jag läste boken... Minns ni med?

2 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Huua huua! Jag lyssnade på boken och ville gärna blunda med öronen ibland!

Ruth sa...

ja, boken var verkligen hemsk. Fast det var inte filmen, inte alls på samma nivå. nästan så jag blev besviken...