torsdag 1 juli 2010

Meet the parents

Jag är på väg hem till Öland. Till mamma och pappa. Till solen och vinden. Till stora Alvaret, kalvarna och stillheten.

Som jag har längtat.
Visserligen älskar jag Stockholm och allt som finns där. Inte minst mina fantastiska vänner, underbare Mr J, mysiga lägenheten och gymmet. Men på Öland kommer andra sidor fram. De som sågar med motorsåg, plockar hallon i trädgården, kliar kalvar bakom öronen eller som strosar längs stradkanten i flera timmar utan att egentligen ha något mål.
Nyfikna små kalvar med lena små öron.
Nu är jag med andra ord på väg mot Öland. Om någon timma är jag på plats i Kalmar där mamma står på perrongen för att ta emot. Tror det kan bli riktigt bra, det här.
Pappas gröna täppa med det mesta man kan önska sig. Förutom jordnötter.

2 kommentarer:

Elin sa...

Klart du måste fått tummen upp vännen!!! så bra som du är så måste de älska dig :)

KRAM

Ruth sa...

Alltid lika söt, elin :)
KRAM