måndag 22 mars 2010

Under ett lager snö ser allt likadant ut

Så typiskt! Just som snön hade börjat smälta undan och våren visa att den (faktiskt) existerar föll snö. Det är visserligen bländande vackert med gnistrande snö, men jag tycker nog att vi har haft den beskärda delen av vinter nu.
I alla fall.
Ett krux med ett par decimeter nysnö är att alla cyklar vid stationen ser likadana ut. När jag inte heller är riktigt säker på var jag ställt hojjen, hittar jag den inte på en gång.
I morse var det snudd på omöjligt. Jag VISSTE att den stod någonstans i mitten och spanade runt. Cyklar överallt, men inte ens någon som liknade min någonstans. Tillslut fick jag syn på något som stack upp ur drivorna. Den där pedalen såg väldigt bekant ut... Visst var det blåa faran som vält och blivit översnöad. Hurray!

Inga kommentarer: