fredag 22 januari 2010

Alldeles för tidigt

Jag tyckte nog att det var lite lite folk på tunnelbanan imorse. "Nåja" resonerade jag. "Det är alldeles säkert bara för att det är fredag och folk är lediga". Men när det inte var speciellt mycket mer folk på Centralen, började jag ana ugglor i mossen.
Just så.
Vid stora ankomsthallen visade klockan 06.02. Inte 07.02 som den i normala fall gör. Suck. pust och stön. En hel timma för tidig. Hur allsindar var det möjligt? Bra fråga, hörru!

På morgonen är jag mest lik en zombie. Jag hasar mig nerför loftsängen och gör exakt samma saker i exakt samma ordning. Det tar på ett ungefär lika lång tid som alltid och jag bryr mig inte att spana på klockan. Och man tror ju aldrig att man är så korkad så att alarmet ställs en hel timma tidigare än väntat. Men bättre en timma för tidigt än en timma för sent... Och när jag var på plats en hel timma innan alla andra fick jag bra mycket gjort. Och det är inte det sämsta!

Inga kommentarer: