torsdag 10 december 2009

Smashar in vinsterna

I onsdags var det så dags för julfest på jobbet. Jag hade på mig en fin klänning, var snajdigt mejkad och kammad i håret (det, mina vänner, är inte illa för att vara mig som är känd som Lilla Rufset) Jag chitchatade med alla och envar och hade riktigt trevligt.
Mellan sillsallad och after eight passade vi på att roa oss. Eller rättade sagt, väl valda personer ur redaktionen, marknadsavdelningen och cheferna tävlade i gissa låten. Det gick bra för vårt gäng på redaktionen. Om inte marknad hade fuskat järnet hade vi vunnit. Stort. Dessvärre besegrade de oss med ett ynka feset poäng. (cheferna var inte ens i närheten av att ens nosa på segern) Utan att visa någon som helst sur min klick-klackade jag tillbaka till bordet och hävde två glas julmust efter varandra.
Det kallar jag för STORvinst...

Revanschen kom några minuter senare. Då var det dags för den obligatoriska hämta- frisk- luft och- samtidigt- gå- tipspromenad. Under hela turen muttrade jag "vad sjutton är det här för frågor" Typ blekinges landskapsträd och vilken fågel som är Upplands vanligaste. Tss... Jag som (till fars stora förtret) knappt kan se skillnad på hackspett och skrattmås. (Men om man hivar fram en falsk och en äkta Luis Vuittonväska, kan jag peka ut en riktiga med ena amen bakbunden) Jag singlade slant mellan svaren och hade väl inga större förhoppningar på att nå pallplats. Under rättningens gång blev jag mer och mer överraskad; jag dundrade in rätt svart stort sett hela tiden! Wawawooooom hejja storvinsten!
Yay!
750 gram lyxpraliner. Det kallar jag för springmotivation ;) Jag dealade till mig nåra samarin från marknadsavdelningen (deras pris i musiktävlingen) och planerar att skänka åtminstone ett par hundra gram praliner till dem.

Inga kommentarer: