söndag 6 december 2009

Perfekt lördag

I går var en sådan dag då solen aldrig orkade hasa sig över horisonten. Det blev med andra ord inte riktigt ljust. Well, då tände jag adventljusstaken lite tidigare och jag såg att flera av grannarna hade gjort samma sak!

Efter ett par timmar i lojt hemmaliv åkte jag in till stan för att möta upp en kollega. Hans föräldrar skulle besöka stora stan (hö hö) och hade ett par timmar övar. Nice, det passade mina planer perfekt!


Vi vandrade Drottninggatan och hamnade på ett café för att undvika: 1) regnet 2) allt folk 3) gatumusikanterna. (Finns det något mer fridstörande än några som plågar livet ur ett stackars dragspel...) Kollegan är en rolig prick (som de skulle ha sagt i pilsnerfilmer under 40-talet) och vi hade riktigt skoj.
Efter att ha hälsat högtidligt på hans föräldrar, drog jag runt på stan under ett par timmar. Jag är just nu på jakt efter några tavelramar, men inser att Ikea förmoligen har bäst pris och flest utföranden.

Inne på Mio dök Sam upp och vi tog följe till bion och filmen 2012. Tja, vad ska man säga... Snygga effekter men väldigt förutsägbar. Fast å andra sidan är filmen en rejäl knäpp på näsan om att naturkatastrofer kan ödelägga hela vår planet. (och för dem som kan sin Bibel såg hur många jämförelser som helst) Jag hoppas, hoppas att mötet i Köpenhamn leder till något riktigt bra och att ekonomier inte ska få gå framför det som verkligen betyder något. Vår överlevnad.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Baba jaku sa...

Samma natt blev Belsassar dödad.

Ruth sa...

baba yango: Belassar... nu får du nog förklara för jag hänger inte riktigt med.