fredag 25 december 2009

För första gången på flera år fick vi en vit jul. Men vintern verkar vara på tillbakagång just nu. I alla fall om vinter är synonymt med snö. Det har varit blidgrader hela dagen och regnet har visat sig.
Under den sena förmiddagen begav sig mamma, brorsan och jag ut på en promenix.
Vi pulsade genom blötsnö på grusvägar. Skvätte sandblandad modd på förmodade vägrenar och pekade på hus och annat som har ändats det senaste året. Dessutom spanade vi in öppetiderna för puben. (jopps, även ett (väldigt litet) samhälle mitt inne i Smålands skogar kan ha en pub. Den här lystrar till River och är (faktiskt) väldigt mysig) Några minuters vandring och vi hade passerat byns centrum och var på väg hemåt igen.

Ahhh... Ett varmt bad är som balsam för själen. Och värmande för kalla ben.

Väl hemma var jag galet kall. Inte minst med tanke på att jag fortfarande drar på den där förgjordade förkylningen, glömde mössan och att det under färdens gång hade börjat regnsnöa. Då kom pappa på dagens bästa idé: ett varmt bad. Jag har inget badkar hemma i Stockholm och saknar det våldsamt mycket. Väldigt skönt och välgörande att få ligga i badet en timma eller så. Me like!
Och om en liten stund tar jag med min brorsan (eller om det är tvärtom) och sticker till River. Juldagen är ju känt för att möta upp gamla bekanta och det tänker jag minsann göra. Med besked. :)
Se nu till att få en underbar kväll, darlins!

3 kommentarer:

Miranda sa...

Haha sådär känner jag om en av mina vå "hemstäder", där den ena är Sockholm och den andra är Morbegno i norra Italien. En promenad på 5-10min och så har man sett allt ;)

Johanna sa...

God fortsättning på dig! Hoppas att förkylningen gett med sig, att hemvändarkvällen var kul och att du haft en supermysig jul helt enkelt! :)

Ruth sa...

miranda: italien låter ju inte alls fel! Men visst känns det väldigt annorlunda mot att bo i sthlm och komma "hem" igen och inse att det är vääääldigt litet! :)

JoHo: God fortsättning, själv! Allt har varit riktigt bra här hemma! Hoppas att lilla Moas första jul var alldeles underbar. Kram!