fredag 27 november 2009

Medveten strategi

Jag blir med ojämna mellanrum anklagad för att mitt skrivbord ser ut som hej kom å hjälp mig. Tsss, det är ett kreativt kaos! (det har i varje fall min chefredaktör sagt. Och då måste det vara sant) Men nu tycker till och med jag att det ser värre ut än vanligt. Men det är med vilje. Absolut. Alla gånger. Sedan ett par veckor tillbaka har vi nämligen kvällssäljare på tidningen. Eller- som jag hellre uttrycker det- osnutna tonåringar som pillar i precis allt som finns inom en armlängds avstånd. Andra kollegor stör sig järnet på att säljarna möblerar runt i papper och block. Snor pennor och tejp.


Det rör mig inte ryggen om mitt headset hamnar till höger om telefonen eller om en skiva staplas på den tredje. För tillfället är jag glad om jag hittar fram till tangentbordet. Men det är som sagt ett mycket medvetet val. I den bästa av världar tycker ungarna att det ser så dant ut hos mig, att de väljer en annan plats. (och det brukar även betyda att bollen får vara i fred. Fast det så klart. Man ska väl inte börja tro på mirakel i allt för stor utsträckning)


1 kommentar:

ewa a sa...

om det var välstädat med allt i raka rader och ting ordnade i märkta lådor, DÅ skulle jag bli orolig! När du har oreda omkring dig, då är allt som det ska!
försiktig puss på näsan så at inte fondation smetar ut!