fredag 27 november 2009

Friska besök hos sjuklingen

Nu är fröken uppe ur sjuksängen igen! Dock på aningen skakiga ben, ändå känns det som om om de här tre dagarna hemma har rusat undan som tjurarna i Bologna. Men jag har faktiskt inte varit ensam och övergiven. Besöken har nästintill avlöst varandra och mitt i mellan har jag pratat i telefon, fått koll på varenda komediserie och somnat i stans skönaste soffa. Mycket läkande för både kropp och själ. (Fast det värsta med att tryna i soffan är att man alltid vaknar i världens underligaste ställning. Eller knöcklar till örat så det ser ut som ett avancerat trick i origami)

Pepsi max, apelsiner och Mivitotal fixar biffen.

I onsdags eftermiddag ringde Sam för att höra hur det var med mig. Han passade på att fråga om han fick komma över med film, tårta (som blev över från hans hej-då-fika på jobbet) och lite friskhet.
Sweet
Så klart
Lagom tills jag knycklat undan det värsta, ramlade han innanför dörren. Johan Falk, chokladtårta med guldflingor, pepsi max och allmänt uppdaterande sedan sist. Och det var precis det jag behövde mitt i dalande feberdimmor och allmänt sällskapstörstande. I sällskap med Mivitotal och apelsiner var jag på god väg till att tillfriskna!

Inga kommentarer: