fredag 9 oktober 2009

Var framgången värd priset?

Hela den här veckan har jag gått i som ett 90-talstöcken och strecklyssnat på Ace of Base. Har sett tillbaka på min högstadie-och gymnasietid. Funderat på vad vi hade på oss och vad vi egentligen fyllde dagarna med. Vadan denna nostalgi, undrar du naturligtvis. Såklart. Man reser inte femton år tillbaka i tiden utan en anledning.

Thats why:
I tisdags såg jag boken "Vinna hela världen" på Eriks skrivbord. Jag fick låna den och ramlade rakt pladask in i Jenny Berggrens värld. Hon var sångerska i Ace of base och berättar själv om listettorna, de ändlösa resorna, det sviktande självförtroendet, tryggheten och knivöverfallet som förändrade allt. En bok som kryper innanför skinnet och får läsaren att inse att framgången inte alltid är värt sitt pris. Eller vad det hjälper en människa att vinna hela världen, om hon förlorar sin själ.


2 kommentarer:

Sanna sa...

Hur går det med träningen Ruth? Det har inte varit så många träningsinlägg på sistone.

Ruth sa...

sanna: jag har varit sjuk ett par dar, men nu är jag på gång igen!