tisdag 20 oktober 2009

Höstrekord klockan 05.42

Hörrni, det verkar som om träningen faktiskt gör nytta! Imorse drog jag igenom min runda på nio km. Förra tisdagen, även den klockan 05.00, sprang jag på nästan exakt 44 minuter. Två minuter snabbare än förra gången jag var ute. I morse klarade jag nian på 42.14 minuter. Alltså ytterligare två minuters förbättring!

Waaaa, liksom! Nu tvista de lärde om det verkligen är bra att pressa sig så hårt på morgonkvisten. För min del är det (som synes) inga problem. Men då är jag även van vid att träna det första jag gör. Är man lite mer ovan tipsar jag om att ta det lite lugnare. Ät lite innan för att inte hamna i energisvacka och fyll på med frukost senast en halvtimma efter avslutat pass.

Anyway
Det här känns så bra! Äntligen är jag på banan igen efter sommarens uppehåll från löpningen. Håller jag mig bara skadefri ska det bli en rackans bra miltid innan året är slut! Hoppas att ni också har fått en bra start på dagen!
lots of love.

7 kommentarer:

Åsa sa...

Härligt! Grymt bra jobbat!

Ruth sa...

åsa: Tack, tack!

Em Löfgren sa...

som svar på din fråga: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
=)
det vore roligt =)
hihi!!

Em Löfgren sa...

bra sprunget förresten! du slår med typ.. en kvart! hahaha!!

Ruth sa...

emliscious: Jaaa, fy vad skoj! När å var?

Baba jaku sa...

Fortsätter du så här kan du om 21 tisdagar möta dig själv i dörren när du kommer tillbaka. Smart eller hur....

Ruth sa...

baba yango: Mycket smart, men hur ska jag då kunna göra allt annat skoj under tiden?