fredag 16 oktober 2009

Finest training

Vi sitter längst upp till vänster, underbart att träffa tjejerna igen!

Superfem (minus en) slog sig samman för ytterligare ett träningsäventyr tillsammans. Finest och Balance bjöd in till en mingelkväll med föreläsningar. Den första timman pratade vi, drack smoothisar och fick några minuters massage. Balance är ett otroligt fräscht gym! Svarta golv, snygg inredning och dämpade lokaler, skulle kunna trivas där. Haha...

Jari Ketola var där och föreläste om funktionell träning. Vi fick även testa hur viga och rörliga vi var. Hmm, jag behöver kanske inte säga att jag hade smärre problem med att utföra att övningar. Som att ha ena armen rakt upp, stå bredbent och ner i en så djup knäböj att man kan nudda hälen med den andra handen. Svårt!
Nutrionisten Alexandra Petterson pratade om kost och om bra mat. Hon (och vi) kom fram till att bra mat, är sådan mat som är inviduellt anpassad. Svårare än så är det inte! Ingen diet fungerar perfekt för alla, utan man får plocka ut det som passar livsstilen, målet och träningen bäst.


Varken jag eller Mela ville vara med på Stripchair. Vi ägnade halvtimmen åt att stretcha och prata, för min del var det mycket mer värt än att dansa runt en stol! Ganska mycket försenade började en boxklass. Skoj att puckla på någon annan en stund. Haha... Mela slog riktigt bra själv! Det var så skoj att få vara med under kvällen och att träffa andra träningsintresserade. Det här gör jag gärna om!

Alla bilder från finest.se

Inga kommentarer: