lördag 29 augusti 2009

På invigning

I fredags fick jag ett mail från Sats Stureplan som påminde om nyinvigningen för centret. Det har nämligen genomgått en rejäl renovering under sommaren- nu var det dags att visa hur man tränar på ett ställe som fortfarande doftar målarfärg! Orangea ballonger och röda mattan visade vägen till entrén.

Jag bokade in mig på en cyclingPuls. En klass där alla får ett numrerat pulsbälte och där pulsen visas på en stor skärm längst framme i salen. (För att ingen ska känna sig utpekad vet man bara om sitt eget nummer) Man jobbar efter just pulsen och trampar till olika nivåer. Jag kör nästan jämt med pulsklocka när jag tränar och vet hur jag ska ligga till för att få en bra träningseffekt. Men det är fortfarande lika skoj att se pulsmätaren klättra uppåt! Femtiofem minuters spinning och jag kände mig smått mör och väldigt nöjd.

Jag kom i samspråk (som man säger i de äldre leden) med en våldsamt trevlig tjej. Tillsammans sörplade vi fruktdrinkar och spanade runt bland allt det nybygda. På en vägg satt en märklig anordning kallad "brutalbänken". Vadan detta, finulade jag och ville absolut testa. Tur som en tok att en av centrets PT:s dök upp. Han visade hur man skulle göra (Häng i knävecken, lås fast händerna vid nacken och gå upp tills armbågarna snuddar knäskålarna) och utmaningen tog fart. Jag trixade till 18 stycken. Det visade sig bli dagens obesegrade tjejrekord!
Serru... lite mer träning så ska det snart bli ännu fler!

Inga kommentarer: