måndag 17 augusti 2009

Måndag morgon igen. Jag har jobbat en hel vecka och börjar så sakta komma in i rutinerna igen. Efter halva första arbetsdagen kändes det som om jag aldrig varit borta. Tja, förutom allmän förvirring vill säga. Jag var helt och hållet bergsäker att jag började på tisdagen. I praktiken var det på onsdagen. Kollegorna ruskade på huvudet och frågade vad jag allsindar gjorde där en hel dag tidigare än som var nödvändigt. Jag fann mig dock relativt snabbt och sa att jag älskar mitt jobb alldeles för mycket för att stanna hemma... Haha.

Okej.
Som ni vet vann jag två VIP-biljetter till Madonnas konsert på Ullevi förra veckan. Kort efter såg jag att Sats Stureplan hade en tävling. Uppdraget var att skicka in en bild som syboliserade träningsglädje och första priset var en PT-timme. So I did, ett par dar försent. Det verkade dock inte spela någon roll i sammanhanget, gissa vem som fick ett roligt mail ett par veckor senare?!

Robin ringde när jag satt på tåget till Göteborg och jag drog kort min träningshistorik och vad jag ville uppnå med gymmandet. Vi bestämde tid i torsdags och jag uppenbarade mig på Stureplan. Fokus låg på axlar, grymt bra att få nya övningar att bygga dem med. Han körde på bra och jag var nöjd. Träningsvärken kom tacksamt dagen efter och låg som en smärtsam slöja ett par dar. Underbart skönt!
Jo, ja.
Det ÄR märkligt hur man kan gilla att det gör ont. I alla fall när det rör sig om träning, haha. Nu ligger en hel vecka framför- full med jobb, träning och förhoppningsvis en hel del sol!

Inga kommentarer: