onsdag 5 augusti 2009

Löpning på landet

För någon dag sedan sprang jag nio kilometer, sträckan mellan husen som mamma och pappa har. (De firar btw 38-årig bröllopsdag på fredag!) När parenteserna kom bort ett par timmar senare undrade de hur det hade gått. Jag meddelade min tid och mamma utbrast att det är lika länge som det tar för henne att cykla.
Ahhh...
Där fick jag en idé.
I går testade vi hur det kändes att mamma cyklade medan jag sprang bredvid. Vi fick ihop sju och en halv kilometer på 35 minuter. Bra tempo under hela passet! I kväll drog vi på lite mer och lite längre. Förbi Hulterstads kyrka. Förbi fårhagarna och hästområdet. Precis innan runstenen vid Seby läge vände vi och fick motvinden i ansiktet. Friska vindar, som det brukar stå i romanerna. Lite mer än 11 kilometer och 51 minuter senare stod vi på gården igen. Jag spurtade de sista tre hundra meterna och fick oväntad hjälp av grannarna som tjoade! Haha, helt underbart...
Cykel/löpning var ett klassiskt exempel på att förena nytta med nöje; prat med mamma och kilometer i benen. Bästa sättet att avsluta en härlig sommardag på lander.

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha!
Låter underbart!
Bra att få prata med mamsen också!

M sa...

härligt att kunna träna tillsammans med mamasen på en nivå som passar båda.....