torsdag 20 augusti 2009

I´m lovin it

Jag har hittat en stark konkurrent till Terrorist-Peter. Ja, nu heter han naturligtvis inte så utan ett namn jag i all min fyndighet kom på mitt under en ovanligt hård PT-cirkel borta i Sundbyberg. Nu har jag inte varit på det gymmet sedan jag flyttade till Kungsholmen. Men jag har saknat Peters cirklar.
Jo, ja. Jag vet.
Det finns andra gym som också kör PT-cirkel. Inga av dem har varit speciellt spännande eller utmanande. För det mesta har det varit löjligt enkla stationer med överdrivet mycket vila. Eller deltagare som tror att det är en söndagspromenad och sinkar träningen för alla andra.
Så hittade jag Alex på regeringsgatan. Han som driver på tills man knappt vet vad som är fram eller bak. Som får lungorna att tjuta efter syre och musklerna krampa. Han som oavbrutet gastar "Vad sysslar ni med, tror ni det här är ett pensionärshem eller? Snabbare!"

Energin flödar, pulsen dånar och muskler kämpar.
I love it...

Här är passet i siffror.

Tidpunkt: 18.30
Vad: PT-cirkel (eller boot camp som det heter nu för tiden)
Tid: 61.12 min
Maxpuls: 193 slag/min
Snittpuls: 172 slag/min
Total Energiförbrukning: 373 kcal
Träningseffekt: 4.1

Inga kommentarer: