fredag 7 augusti 2009

En dag i parken

När klockan närmade sig halv tolv var fyra maskiner tvätt avklarade, frukosten intagen och hela jag längtade efter sol. Marc visste om en bra park i närheten. Tjoho, eller nåt i den stilen. Medan jag försökte få plats med en filt, bikini och bok i en alldeles för liten väska höll Marc på med något mysko i köket. Vad ville han inte riktigt säga...

Några minuters promenad och vi hamnade i gräset. Ahhh, solen är skön och helt enkelt toppen! Dessutom målar den brun hela kroppen... (ja, ja. Erkänner väl att det där var två rader ur en barnsång som man sjöng flitigt under sommarmånaderna) På tal om brun, jag börjar få en riktigt fin bränna nu. Det syns inte så bra på bilderna, ni får helt enkelt vänta att beskåda den nästa gång vi ses. Hahaaa.
Efter ett par timmars solande och läsande plockade Marc fram det han hade pysslat med i köket; massor av vattenmelon i lagom stora bitar. Perfekt!!!

Nu ska vi äta lite, gå ett par svängar på stan och sen till gymmet. Jag längtar!! Har inte tränat ordentligt på ett par veckor och musklerna vill inget hellre än att få slita rejält. Marc har tränat tungt under flera, flera år och är min stora inspirationskälla när det kommer till träning (och mycket mer för den delen, men just styrketräning är han en fena på) Han har lovat att visa några grymma övningar. Nice, ey! Som en final av en fantastisk dag satsar vi på en utekväll. Göteborg kanske inte är så illa trots allt!

2 kommentarer:

Elin sa...

Göteborg är bra!! Flytta dit vettja :D

Ruth sa...

Nja, stockholm är nog liiiite bättre :P