torsdag 16 juli 2009

Poliser hit och dit

Det har varit en otroligt omvälvande dag. Med mängder av tankar som svishade runt kändes det som mission impossible att styra upp en egen styrketräning. Plötsligt poppade Combaten upp upp i minnesvärlden. Förra veckan var jag på ett fantastiskt roligt pass- tur som en tok att det fanns platser kvar inför kvällens fight!

Tjejen med det bredaste leendet var utbytt mot grabben med största bicepsen. Det var TRÅNGT i salen (kan faktiskt inte begripa att man mojsar in så många deltagare) och blev rejält varmt. Intruktören mixade programet med några gamla låtar. Jag hoppade till av lycka när en av mina favoriter dundarade i gång; högt tempo, många slag och några sparkar. Precis som förra veckan blev jag heeeelt slut. Och jag log nästan hela vägen hem.

Näven må vara liten, men den gör ont!

Bara nästan?

Mängder av ministrar från diverse länder härjar runt i Stockholm just nu. Det betyder fruktansvärt många (svarta) bilar (med blå nummerskyltar). Vid slutet av Vasagatan där jag normalt svänger av mot min ö stod fler poliser än vad som finns i hela östra Småland. De hade spärrat av hela området och uppmanade att hitta alternativa vägar.

Skulle JAG leta reda på en annan väg hem... En snubbe bredvid såg mina grubblerier och pekade mot bron som går tvärs över vägen. Hans ord var min lag; hivade upp Lila Faran på axeln och tog de 48 stegen upp på bron. Kom över på andra sidan och bar ner cykeln lika många steg igen.
Utanför Stadshuset stod polisen mitt i cykelbanan, sträckte ut armen och spretade med fingrarna. Stopp i lagens namn eller nåt i den stilen. Tänkte att anfall är bästa försvar och fyrade av dagens hitills största flin. (Hänger du med; anfall- fyrade...) Fick rådet att cykla snabbt som attan över gatan innan karavanen drog förbi. Phew. Hade inte den minsta lust att vänta, inte när jag inte hade någon liten flagga att vifta med...

I stället för en bild på en polis blir det när jag vrålar "stopp i lagens namn"

Inga kommentarer: