tisdag 28 juli 2009

Hasta luego, Espania

Så här tidigt har jag inte varit uppe på hela veckan. Gääääsp.

Adios Barcelona, hasta luego. Klev upp ungefär samtidigt som tidningsbudet (nja, inte riktigt så tidigt kanske...) och packade väskan, slängde i mig frukost och hängde på balkonen en stund. Lyssnade på stadsljuden och njöt av värmen.

Kaffe oh USA today fick min uppmärksamhet i hela åtta minuter!
Men det blev ingen tripp direkt till Stockholm. Flyget var överbokat och vi fick tillbringa ett par timmar i Munchen i stället. Men vad gör det när det fanns mer än 150 butiker att vandra kring i på flygplatsen? Dessutom fanns kaffe och tidningar för alla fikasugna resenärer. (fast tilltugget fick man fixa själv. Till flyplatspriser) Vandrade in i Burberry och Hugo Boss och smekte ömt väskorna. Men när jag nådde Hermés nöjde jag mig med att stå utanför. Varför? Ett armband kostar 1200 Euro. Esto mucho. Har för mig att de gör kreditprövning på åtminstone 200o 000 innan man ens kommit innanför dörrarna... Haha. Några timmar och en flygresa senare stod jag åter på svensk mark. Och det verkar som om tiden har stått stilla och att Spanien bara var en dröm.

Inga kommentarer: