onsdag 22 juli 2009

En dag, två pass

Min goda vana att komma upp tidigt och träna håller i sig! Halv åtta hoppade i löparoutfiten och joggade iväg. "Perfekt" tänkte jag när luften var varm men solen befann sig bakom molnen. Väldigt egoistiskt, I kno, men otroligt skönt när man är i springartagen. Det blev Kungsholmen runt plus lite till och fotpooden stannade på 13 kilometer och 61 minuter. Det gick oväntat bra och benen kändes lätta och starka. Vaderna bråkade lite i början men kändes därefter inte ett dugg. Yeah!

Hemma igen trixade jag med packningen inför den kommande veckan. Städade undan och kände mig redo för att trampa iväg till gymmet pass nummer två. Spinning stod det på min agenda. Men när jag kom till repan frågade tjejen där bakom om jag inte hellre ville tampas på en PT-cirkel. Jooo. I alla fall när det inte var Terese som körde cykeln. Bytte hastigt och lustigt pass och slank in i salen precis när det drog igång. En timma senare krälade jag ut och kunde konstatera att den här snubben var minst lika grym som terrorist-Peter.
Me like!

Inga kommentarer: