lördag 4 juli 2009

And it´s friday

Woho, den här helgen har rusat förbi i en världsmästarhastighet! Eftersom jag jobbade förra söndagen var jag ledig i fredags. Fantastiskt skönt! Jag har sagt det förr och säger det igen; bara tanken på att vara ledig en helt vanlig vardag när (nästan) alla andra arbetar är minst lika bra som att vara ledig!

Världens finaste syster yster i sommarens finaste klänning.

Jag skulle träffa syster strax efter tolv och tänkte hinna med ett gympass innan dess. Lagom tills jag hivade upp väskan på ena axeln, greppade hjälmen och nycklarna brakade det loss. Himlens slussportar öppnade sig. Atmosfären klövs av zickzackande blixtar och åskknallarna ekade över vattnet.
Hå. Ställde väskan i hallen, drog av dojjorna och placerade min lekamen i soffan i stället. Ett och ett halv avsnitt med Sex and the city hanns med innan himlen klarnade upp igen. Sommaren kom åter och jag susade iväg på Lila Faran och mötte upp syster. Efter vårt... vårt... äventyr vandrade vi runt i ett par butiker och pratade. (Jag berättar med så fort jag bara kan!)

Mobilen ringde och jag ledde hojjen några minuter. Stötte emot pedalen ett par gånger... Aj!

Eftersom det inte blev någon träning på fördmiddagen blev det i stället av på eftermiddagen. Kuskade in på St Eriksbron och sprang en kvart som uppvärming. Satte sedan av mot bänkpressen. Supersettade med hammer curls och drog vidare med dips i chinsmaskin. Diverse drag hit och lyft dit skakade musklerna av utmattning. Kändes som om jag hade fått till ett riktigt bra pass!
Hey, träningsvärk- visa dig!


CentreraFöre passet med favoritbrallsen från Röhnisch och födelsedagslinnet från Björn Borg.

1 kommentar:

Elin sa...

Snygg du är! O snyggt linne :D Kram på dig sötis!