torsdag 18 juni 2009

Underbara lediga dag

Fördelen med att åka iväg på turné är att man her ett par lediga dagar efteråt. I går spenderades den i goda vänners lag. På morgonkvisten tog jag pendeln till förorten och syster yster. Efter en sväng i Huddinge centrum insåg vi att frukost var en god idé. Jag kom upp lite för sent för att hinna med frulle och även syster hade trynat aningens för länge. Vi båda har en thing för American pancaces- det fick det bli! Vår egen variant av pannkisarna är hur bra som helst. Specialtricket? Extra ägg, vaniljyoghurt och dinkelmjöl. I sällskap med nektariner blev det en strålande början på dagen.

Samtidigt som syster begav sig vidare för att rädda liv (läs; åkte till jobbet) träffade jag Lena. Vi kombinerade nytta med nöje och promenixade till Sats. Gissa om jag ville ge henne en rejäl träningsvärk, heheh. Ett helkroppsprogram stod på schemat och jag valde ut mina favoritövningar. Lena är begåvad med en otroligt bra hållning och det har hon nytta av i styrkesammanhang. Hon var grymt duktig och gav verkligen allt! I´m so proud.

Efteråt letade vi reda på stans bästa matställe och satt där tills vi skämdes. Ja, då hade vi inget annat väl än att byta ställe för en kopp kaffe. Det perfekta vädret gjorde att vi hellre tog fötterna än tunnelbanan. Hela vägen hem till Kungsholmen med stopp ungefär var tjugonde meter för att skutta in i någon inredningsbutik. Lena är nämlingen min musa när det kommer hur The lägenhet ska bli. Hon ger massvis med bra idéer och får mig att tänka utanför boxen. Hmm, det blir nog bra tillslut!

Inga kommentarer: