måndag 29 juni 2009

morgonjogg har guld i mun

På väg ut för tio km morgonjogg.

Vilken fantastisk morgon det är där ute! Och det finns (nästan) inget bättre sätt att uppleva den än att traska ut själv. Någonstans mellan 04.34 och 04.38 snörades dojjorna på. Tog rundan som jag alltid tar- fast baklänges. Ja, nu sprang jag inte bokstavligen baklänges (även om jag har hört att det ska var himla bra) utan tog varvet i motsatt håll. Det krävdes ett par sekunders extra tankekraft vid några svängar, annars gick det kalas!

Jag slås gång på gång av hur fantastiskt vacker min stad är. Kungsholmen är ett klassiskt exempel på hur vatten, grönområden och strandpromenader kompletterar varandra. Jag mötte en annan joggare och ett partygäng under rundan. Annars helt stilla.
1o km och 180 meter senare var jag hemma igen och vilade mig en stund mot husväggen. Det känns bra nu.

Inga kommentarer: