torsdag 7 maj 2009

Experten talar

När jag var ung tillbringade jag ett och ett halvt år (samt flera sommarveckor efter det) som jungman ombord på en skonare; 35 meter lång, 22 meter hög, 5,5 meter bred och 118 ton tung. (motor och vilka sorts segel får ni maila om...) Trots sin storlek var hon en god seglare och i rätt vind gjorde vi upp mot tolv knop. Lovely!

Varför berättar jag det här?
Jopps, är nu mer benämnd som tidningens "båtexpert". Det vill säga, alla reportages som rör båtar hamnar på mitt skrivbord. Där ser man! :D
(Nåt att fylla ut allt det vita på visitkortet!)

3 kommentarer:

Johan sa...

Det verkar oftast blåsa styv kuling runt ditt skrivbord, så den nya expert titeln kan ju passa :)

hugo sa...

Hej, nyfiken på vilken tidning som syftas?

Hugo

Ruth sa...

Johan: Hahaaa, du fångade mitt jobb helt perfekt!

Hugo: spana in Världen idag!