torsdag 7 maj 2009

Ju mer vi är tillsammans

Årets första jordgubbe och en chokladmuffins som jag köpte från några flickscouter idag. (Jag vet, trodde inte heller att det fanns sådana längre. Man lär sig nya saker varje dag!)

Är delar av familjen i stan, ska man göra saker tillsammans. Det hör liksom ihop! Därför drog jag med syster yster och mamma till Sats regeringsgatan ikväll. Det handlade inte om något mastodontpass för min del. Jag hade redan kört en timma i gryningen! Nä, detta var mer om att visa mamma vart jag tillbringar många (kvalitetsfyllda) kvällar.
Tror minsann att hon tyckte det tar roligt! Jag pekade hit och dit. Visade mina favoritövningar och lät henne testa några av dem. Syster imponerade med att ha gjort sin hemläxa i stretch och visade klara förbättringar. BRA!

Efter en stund kände la famillia att det var nog. Under tiden jag färdades på min lila springare längs norr Mälarstrand, tog mor å syster t-banan hem. Bara för att jag skulle komma först trampade jag på lite (ok, ganska rejält mycket) fortare än i normala fall. Well, det lönade sig och jag vann. Haha, livet ÄR en tävling...

Macka, thé, jordgubbar och Existens gjorde kvällen fulländad. Skulle kunna vänja mig vid sällskapet. Det har varit värdefullt att ventilera dagens händelser och tycker om att höra någon annans sovande andetag. Ska man kanske skaffa sig en inneboende...

Nä, nu måste jag verkligen krypa till sängs. En lång dag plus kvällsjobb väntar imorgon.
Sleep tight, my darlins.

Inga kommentarer: