torsdag 30 april 2009

Uppe innan tuppen

Det är visst valborg. Fick veta nyss att Uppsala är experter på att fira rejält. Hemma (på min gata i byn) är det här ingen stor grej. Man kollar på brasan, thats it. Här gäller champagnefrukost för att fortsätta i samma anda hela långa dagen. Samt ytterligare tre dagar framöver. Aja, jag hoppas på en grym kväll i Stockholm ikväll.

Annars började dagen på bästa möjligaste sätt. Precis i gryningen cyklade jag iväg till Sats och kom fram runt kvart över fem. Tjejen i repan tyckte det var kanoners med en morgonpigg varelse som gjorde henne sällskap ett par minuter. Haa, härligt att man kan göra någon glad!
Efter femton minuter på löpbandet gav jag mig i kast med favoritmusklerna; ryggen!

Det blev:
Chins (3*8)
latsdrag brett grepp (3* 10)
latsdrag smalt grepp (3* 10)
hantelrodd (3/ sida * 12)
framåtlutad rodd (3* 8)
ryggresning med viktplatta (3* 10)
crunches på boll raka (3*50)
crunches på boll sneda(3* 50/sida)
sidoplankan (3 * 1.5 minut)

Energin skvätter ur öronen! Knappt att det behövdes morgonkaffe på morgonbönen (som man kallar redaktionsmötet) . Ahh, skulle kunna vänja mig vid det här! (Jane, kom och gör mig sällskap på Högtorget i stället för Zenit, deal?)

Inga kommentarer: