tisdag 7 april 2009

prioritering

Jag avskyr när jag dubbelbokar saker och ting. För någon vecka sedan fick jag frågan att följa med på teprovning i Gamla stan. Absolut, tyckte jag.
För en stund sedan de från Vuxenskolan och sa att det inte är påskledighet utan swahilikursen fortsätter som vanligt.
Rackans!

Jag kan inte gå på både swahilin och teprovningen. Tiderna krockar och jag måste prioritera. (Ännu en sak som jag helst undviker.) Hela superfemman dyker upp i Gamla stan. Jag har redan missat en gång på kursen. Te är fantastiskt gott men jag måste få kläm på pluralböjnigarna.
Ahhh, jag vet inte hur jag ska göra. Göra som Jane Nichols (Kathrine Heigl) i filmen 27 Dresses och springa fram och tillbaka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sak som jag lärde mig i Tanzania var att 'every time is time for tea'. En annan var 'haraka haraka haina baraka'. Med den lärdomen i bagaget kan man gott luta sig tillbaka och avnjuta sitt te. Lite klokare, lite nöjdare.

Terese sa...

Det kommer fler tillfället gumman. Gör det du känner att du måste (och vill).