måndag 2 mars 2009

Måndagsexemplar

Det är knepigt det här när man har varit ledig en dag extra. Jag blir i vanlig ordning alldeles dagvill och har inte riktigt koll på tillvaron. Det var kanske inte så konstigt att jag knappt visste vart jag var någonstans imorse när Wake me up light drog igång. Satte mig upp, fånstirrade på soffan för att verkligen komma underfund med det allra mesta. Haaahaa, fröken virrpanna gör entré.

(Inte lätt när det är svårt)


Annars har det varit en typisk måndag, samtliga kategorier! Det är fortfarande halkigt i Uppsala och man får ta tillvara på de tunna strängar asfalt som är tillgängliga. Vid ett grymmans trångt parti i morse fastnade Jacob med styret i min väska. Den for i backen- och cyklisten bakom rände över med sin cykel! Tur att jag inte hade något ömtåligt i den. Fast det är väl det som ger väskan snygg sliten look


By the way, vad tycker ni om min nya träningsväska? Den jag haft innan är oroväckande sliten med trasiga dragkedjor, släppande sömmar och luddiga kardborreband. Den här kommer från Fred Perry och finns även i blått.


Just nu jobbar jag mot dead line som närmar sig med oroväckande hastighet. Jag får inte tag i de personer jag ska ha tag i. Och de jag pratar med har antingen magsjuka, inte tid att lämna kommentarer eller ber mig återkomma om ett par dagar. Tiden går och jag kommer inte på något sätt att hejda den…

Det har resulterat i en schvungande skallebank. Ett par glas vatten och en Alvedon ska förhoppningsvis jaga värken på flykten! Hoppas dessutom att några minuters sömn på tåget hem ska göra mig fit for fight för träning ikväll! Jag kan inte komma på något bättre sätt att få bort all stress, negativa tankar och jobbigheter med ett hårt pass där jag inte har något annat val än att tokfokusera.

N´est pas mes amies?

Inga kommentarer: