onsdag 4 februari 2009

ojojoj

Hittills har det varit en halvt hysterisk dag! Det började med att pendeltåget hemifrån var kraftigt försenat. Det gav till följd att jag missade min skjuts (åker bil någon dag i veckan från norrort) och blev toksen till tåget som skulle ta mig till Uppsala. Very well, cyklade på som en liten blå med livet som insats och kom i tid till jobbet.

Där började det med morgonmöte som avlöstes av ett annat möte som i sin tur följdes av ett möte. Phew… Öppnade inte min mailbox förrän efter lunch och började då på allvar att jobba med mina artiklar.

Jorå. Gårdagen alltså.
Jag var på lägenhetsvisning i söndags och blev störtförälskad i en och en halva på söder. Började buda och trodde på allvar ett tag att den kunde bli min! Mitt bud låg högst i fyra timmar och i tankarna började jag redan inreda. Så kom ett högre bud, jag suckade förtretat och lade ett till. Ett till sms, min motståndare gav sig inte. Ha, inte jag heller! Så fortsatte det en bra stund. Enda tills jag insåg att priset blev för högt. Alldeles för högt för att kunna leva på annat än luft och vatten ur Stockholms ström.


Rackans. blev både ledsen och besviken. Trots att jag vet att inget är bestämt förrän alla papper är påskrivna och man skakat hand. Ändå. Vill verkligen ha en egen lägenhet nu! Jag står faktiskt inte ut med att bo där jag har sängen ståendes nu. Det är för mycket folk, för mycket liv och för mycket av precis allt!

Well, ska få en vip- visning på en lägenhet ikväll. Blir det inte den är jag bokad på ytterligare ett par visningar nästa vecka. Jag hyser inga tvivel om att jag tillsist kommer att hitta mitt boende och en plats där jag kommer att trivas på. Frågan är bara när och jag avskyr att vänta. Om kön på Coop känns nästintill outhärdlig vet jag inte riktigt hur jag ska kunna benämna det här. Japp, du har absolut rätt. I´m dramaqueen today!

Medan jag kastades mellan hopp och förtvivlan passade jag på att göra en massa jobb. (ja, såklart. Det var fortfarande en helt vanlig tisdag) Intervjuer, research och artikelskrivningar. Den sista intervjun var klar strax efter 18.30 och jag begav mig mot centralen. Bara för att upptäcka att pendeltågen var inställda. Efter besök på ica, långpromenix till närmaste överfulla ersättningsbuss och väntan på en som inte var lika knökad landade jag på farstubron hemma.


En och en halv timma senare än väntat. Men då var jag superpigg efter massvis av kall, frisk luft. Matlådefix hade jag planerat sedan flera veckor tillbaka (inte just ikväll kanske, men ATT göra lunchlådor står ständigt på att- göra- listan. Inte för att det är något fel med tonfisk på burk, men trevligt att äta annat också!) Med liv och lust gav jag mig i kast med kyckling med mango chutney och tomatkross samt chicken tikka masala. Nice, ey!

Under tiden allt putttrade samman skrev jag rent min artikel. Ganska nöjde med både skrivinsatsen och matlagningen packade jag ihop för dagen.

Som vanligt somnade jag som en liten gris. Precis som vanligt vaknade jag efter tre timmar. Det här måste få ett slut snart! Fick ett tips av mamma om ett naturläkemedel på apoteket. Får testa och utvärdera och blogga om det!

Nu måste jag kasta mig på cykeln för att hinna med tåget!

Vi hörs senare!

Inga kommentarer: