måndag 16 februari 2009

När tårtan får bestämma

Min praktikant är tillbaka! Det känns lite märkligt att dela ut uppgifter till henne. Inte i negativ bemärkelse, bara smått underligt. Jag beställer antal tecken, hur hon ska vinka det hela och lägger till ”suprise me” på slutet när hon funderar över vem hon kan ringa. Lite som en marionettdocka. Fast ändå inte alls. Jag är i alla fall väldigt nöjd med henne, tjejen gör ett bra jobb och har ett gott språk. (Fattas inte annat när hon går på min gamla skol!a)


Nu vankas födelsedagsfika på redaktionen. En av ledarskribenterna fyller femtio, ser ut som trettio, och ska firas med besked. Och det märks att det är något stort på gång. En korrläsare som i normala fall är ledig på måndagar smög in för en stund sedan. Jag arrangerade en omröstning kring min skrivbords-ö- (kan man säga så om klungan skrivbord som sitter samman?) och 100 procent röstade ja i frågan om hon var där för tårtan. Där ser man.

Inga kommentarer: